המעין

'גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא'... / דבר העורך

הורדת קובץ PDF

'גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא'...

אתמול בסוף קריאת פרשת 'בהעלותך' נאמרה בבית הכנסת הפטרת 'נרות זכריה', בה, ב'ימי הַקְּטַנּוֹת' של תחילת בית שני, מבטיח הקב"ה שהגאולה תמשיך להתקדם למרות 'הבגדים הצואים' שאפילו הכהן הגדול לבוש בהם. בהמשך, כבר מעבר לפסוקי ההפטרה, אומר הנביא זכריה משפט מדהים, שאלמלא הוא היה כתוב לפנינו אי אפשר היה לאומרו: 'כֹּה אָמַר ה' צְבָאוֹת: כִּי יִפָּלֵא בְּעֵינֵי שְׁאֵרִית הָעָם הַזֶּה בַּיָּמִים הָהֵם - גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא, נְאֻם ה' צְבָאוֹת'! אם לא נוציא לגמרי את הכתוב הזה מפשוטו, מעיד כאן הנביא שאפילו הקב"ה בעצמו כביכול רואה את המשך צמיחת הגאולה בראשית בית שני כפלא, כדבר חריג אפילו בקנה מידה אלוקי, שהרי איך יתכן שמ'שארית פליטה' קטנה בכמות ואיכות ייבָּנו עם ומקדש ומדינה? בכל עניין אחר אנו רגילים לשמוע 'הֲיִפָּלֵא מה' דָּבָר', או 'הֲמִמֶּנִּי יִפָּלֵא כָּל דָּבָר', ורק בענייני הגאולה האחרונה אנו עומדים מול הביטוי המדהים 'גַּם בְּעֵינַי יִפָּלֵא'. לא יאומן.

והנה, מובטחים אנו שכל ההבטחות האלוקיות שיועדו לתקופת הבית השני ועדיין לא מומשו עברו מתקופת הבית השני ליישום בתקופתנו. אין אנו יודעים חשבונותיו של מקום, אבל כל מי שמביט בעיניים פתוחות ובלב פתוח על המצב של התורה והעם והארץ היום, עם הקשיים והלבטים וגם הכישלונות שמתרגשים ובאים לעולם מדי פעם, ייפלא בעיניו איך זכינו ובמה זכינו שמה שלא התקיים בתקופת בית שני ובאלפיים שנות גלות מתקיים ונבנה עתה מול עינינו. ואם זה נאמר אז - מסתמא שגם עתה מתקיים כלפי שמיא הפסוק 'גם בעיניי ייפלא'! יה"ר שנזכה לראות במהרה את תהליך הגאולה פורץ דרכים חדשות ומחזק דרכים ישנות, מקשר ומחבר בין אחים רחוקים וק"ו בין אחים קרובים, והנה זה עומד אחר כותלנו...

לפניכם ב"ה גיליון תמוז תשפ"ג מלא וגדוש ומגוון. גיליון תשרי הבעל"ט, שכבר בהכנה, יהיה שוב גיליון מורחב, ובו מאמרים מיוחדים לרגל מלאת חמישים שנה למלחמת יום הכיפורים, וארבעים שנה לייסודו של מכון שלמה אומן. יהי רצון שלקראת סיומה הטוב של שנת תשפ"ג נזכה לבשורות טובות בכל העניינים, ענייני הכלל והפרט, התורה והמדינה, החינוך והכלכלה, ולכל הישועות לקראת שנת תשפ"ד הבאה עלינו לטובה.

                                                                                                            הק' יואל