המעין

'מלוך על כל העולם כולו בכבודך'! / דבר העורך

הורדת קובץ PDF

אף אחד לא האמין אחרי המכה האנושה שהוכינו בשמחת תורה האחרון, לא תקפ"ץ, שעם ישראל יהיה מצוי בעיצומה של מלחמה גם כעבור שנה. אף אחד לא האמין ששילוב כל-כך מדהים של המון תקלות מדיניות ומודיעיניות וצבאיות עלול להתחולל (חמישים שנה בדיוק אחרי המחדל של מלחמת יום הכיפורים תשל"ד!) ולהביא עלינו אסון לאומי ואנושי כה גדול, שעדיין סופו לא נראה באופק. התפילה שאנו מתפללים כל שבת וחג 'שלח אורך ואמיתך לראשיה שריה ויועציה' לא נענתה אז, והלוואי שהיא תיענה בימים אלו. ועכשיו שאנו מתקרבים שוב לימים הנוראים, ימי התפילה והבקשה והקירבה לריבונו של עולם, אין לנו אלא להזכיר לעצמנו ולאחרים שיש מנהיג לבירה, יש מי שמחשב חשבונו של עולם, יש מי שגם יודע להוציא מתוק מעז ולהקים מעפר דל ולהפוך את עקרת הבית לאם הבנים שמחה, ואליו אנו מתכוונים בתפילותינו בימים אלו. אנחנו רוצים בטובתו של העולם כולו, ויודעים שהניצחון שלנו בעז"ה על שכנינו הרעים יימח ש"ו ישפיע טובה וברכה לכל העולם כולו, גם לחלקים הגדולים ממנו שמתנכרים לנו, אוהבים את שונאיהם ושונאים את אוהביהם. 'מלוך על כל העולם כולו בכבודך'!

הציבור האמוני התגלה שוב, בגדול, כְזה שנושא על עצמו את עיקר העול הביטחוני ואת עיקר החוסן הלאומי, ואשרינו שהגענו לכך. הלוואי שנדע להמשיך בכל עוז בדרך המלך הזו, דרך התורה והאמונה ובניין הארץ והעם, תוך שיתוף פעולה הדוק בין כל חלקי היהדות התורנית, שהוא סוד הצלחתנו בעז"ה.

כתב רבי שלמה הכהן בעל ה'תפארת שלמה' מראדומסק בדבריו על פרשת ניצבים: 'כל איש ישראל מחויב למסור נפשו וכל חיותו לעבודת ה' יתברך ועל קידוש שמו יתברך, ובפרט בר"ה בתפילתנו ותמלוך אתה ה' מהרה לבדך וכו', שאי אפשר לעמוד בתפילה הזאת בלי מסירות נפש. ובתפילה זאת צריך לקבל עליו מסירות נפש בלב שלם, שיתגדל ויתקדש שמו ית' בעולם במהרה'. יהי רצון שנדע להמשיך ולשלב בין מסירות נפש לעבודתו יתברך למסירות הנפש על קידוש שמו יתברך, שילוב שזכינו לראותו 'בגדול' בשנה האחרונה אצל בנינו ואחינו.

תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה!

בשורות טובות לכלל ולפרט, לשנה טובה ניכתב ונחתם כולנו לחיים טובים ולשלום.

הק' יואל קטן ומערכת 'המעין'